BMW Z1 kenteken 29-JR-BB
De M20 2,5l-motor is door Franz Schaffer omgebouwd naar 3,0l met +/- 230 pk.
Duitsland geregistreerde auto 9-5-1990 productienummer AL03861
Geëxporteerd naar Nederland 4-7-2002
De Z1 is een van de eerste productieseries met een aluminium achteras.
Latere modellen hebben de oudere E30 stalen achteras.
De Z1 is in verschillende fases omgebouwd en vernieuwd door het Z1 Competentiecentrum Franz
Schaffer. De Z1-paus van Duitsland. www.kfzschaffer.de
De auto heeft de volgende verbeteringen ondergaan.
Z1 High Performance spruitstuk (roestvrij staal).
Z1 High Performance metalen sportkatalysator (roestvrij staal).
Z1 High Performance einddemper (roestvrij staal) met klepuitlaat (deur getest).
Ombouw naar 5 gaats E30 M3 zoals destijds door AC Schnitzer werd gedaan.
17 inch driedelige AC Schnitzer racevelgen.
AC Schnitzer stuur nieuw geïnstalleerd.
AC Schnitzer voetpedalen aluminium gemonteerd.
AC Schnitzer Sport-schakelhendel van aluminium.
Z1 hoogwaardige stuurinrichting, nieuw geïnstalleerd.
Nieuwe voorspatborden gemonteerd.
Nieuwe deurpanelen gemonteerd.
Alle panelen gereinigd behalve het plastic en opnieuw geverfd in verschillende lagen
in BMW diepzeeblauw.
Gemoderniseerd luchtinlaatsysteem geïnstalleerd (programmeerbaar).
KN-filters
Z1 hoogwaardige sportkoppeling nieuw geïnstalleerd.
Groter koelsysteem geïnstalleerd voor de motor voor de Alpen.
Grotere remmen gemonteerd aan de voorzijde E34 540i
Grotere achterremmen gemonteerd E30 M3
Eibach chassis verlagen
Nu met normale schokdempers maar een set gele Toni verstelbare sportschokdempers
geleverd.
Veerpootbrug voor en achter.
Nieuw dak geplaatst origineel BMW.
De helderglazen winddeflector is gemaakt van 6 mm ESG-veiligheidsglas van het Z1 Competence Center. De hoekset is gemaakt van roestvrij staal en wordt gebruikt in plaats van de oliedrukschakelaar
Motorblok gemonteerd.
Verandering in achterasverhouding.
LSD differentieelslot 25%
Wit rode achterlichten
Witte indicatoren aan de voorzijde
Betere verlichting gemonteerd in originele koplampen. Olietemperatuurmeter, manometer en accu-indicator gemonteerd.
De auto moet minimaal op 98 E5 octaan rijden, maar 100 of 102 octaan is beter
Omdat het een sportmotor is, moet de auto eerst een paar minuten opwarmen. Olietemperatuur alstublieft