Firstgear Cars Special: Ferrari 488 GTB

07-25-2017

Onze eerste kennismaking met de 488 GTB is een beste, want die verloopt over de Duitse Autobahn. De drukgevoede V8 verleidt ons meteen. Want hoewel hij een veel gedempter geluid maakt dan de atmosferische achtcilinder van de 458 Italia, sleurt hij eraan als een duivel. Geloof het of niet, maar de acceleratie is echt een bizarre ervaring die erg vroeg begint en doorgaat tot aan dik 8.000 toeren! Dit voelt aan alsof er een turbinemotor op het dak is gemonteerd. Deze 488 is een katapult die zijn gebruiker in zijn stoel drukt. Gelukkig zijn de keramische remmen daartegen opgewassen! Het rijgedrag blijkt gemakkelijk in te schatten en de reacties van de auto zijn altijd gezond, met alle rijhulpsystemen uitgeschakeld kan je jezelf uiteraard laten gaan, vooral met het koppel van dik 760 Nm. Natuurlijk treedt gripverlies heftig op, maar daarna laat de 488 zich gemakkelijk controleren zonder dat je bijzonder snel aan het stuur moet draaien om hem weer in het gareel te krijgen. Deze 488 GTB is duidelijk veel gemakkelijker als de 458 Italia. En dat is ook zo op de weg, waar hij niet alleen precies blijkt, maar ook comfortabel, dankzij de functie ‘hobbelige weg’ van de instelbare schokdemping.

Lees hier het hele bericht…

Bekijk hier meer reviews van Hart voor Auto’s.

Terug naar overzicht